Czyszczenie przy użyciu oryginalnej maszyny FLASH CLEANER zapewnia przywrócenie stanu filtra do 98,5% jego sprawności!
Udzielamy 24 miesięcznej pisemnej gwarancji na usługę bez limitu kilometrów
- Regenerujemy filtry zalane olejem po uszkodzeniu turbiny
- Nie rozcinamy filtrów, podczas którego może dojść do uszkodzenia lub przesunięcia monolitu
- Nie używamy do czyszczenia chemii mogącej bezpowrotnie uszkodzić strukturę filtra
- Nie wypalamy filtrów, ponieważ nie daje to tak wysokiej skuteczności jak czyszczenie przy użyciu maszyny FLASH CLEANER
Filtr można do nas wysłać, lub przyjechać do nas na miejsce, gdzie jesteśmy w stanie wykonać usługę kompleksowo, która obejmuje demontaż filtra, czyszczenie, montaż, kasowanie usterek, adaptacje czujników ciśnienia itd. Cena za kompleksową usługę jest ustalana indywidualnie, w zależności od rodzaju auta i zakresu wykonanych czynności.
Czas regeneracji filtra w samochodach osobowych i dostawczych wynosi około 60 minut. Służymy pomocą telefoniczną podczas montażu i weryfikacji ewentualnych dalszych usterek. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie mechaniki i elektroniki samochodowej.
Filtry lub katalizatory, które mają nadtopiony wkład ceramiczny, są niekompletne lub pęknięte nie mogą zostać poddane procesowi regeneracji.
Czym jest filtr DPF i do czego służy?
Filtr DPF to element układu wydechowego montowany w samochodach z silnikiem Diesla. Odpowiada za zatrzymywanie w sobie cząstek stałych czyli sadzy i popiołu, zapobiegając aby nie przedostawały się do otoczenia. Zawarte w spalinach cząstki stałe metali ciężkich oraz szkodliwe substancje takie jak tlenek siarki czy tlenek azotu stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia, dlatego proces ich filtracji jest niezbędny.
Dlaczego warto zadbać o regenerację filtra DPF?
Nagromadzone w filtrze cząstki stałe po pewnym czasie doprowadzą do zapchania filtra. O zbyt dużym nagromadzeniu sadzy powinno nas poinformować zapalenie się odpowiedniej kontrolki, jednak warto pamiętać o regularnym czyszczeniu filtra. Szacuje się, że zapełnienie filtra może nastąpić po przejechaniu ok. 80-100 tys. km. Należy mieć na uwadze, że zależy to przede wszystkim od sposobu jazdy. Pojazd używany głównie do jazdy po mieście, bez możliwości dopalenia sadzy, może zapchać się szybciej. Silniki Diesla nie są do końca przystosowane do jazdy po mieście i wytwarzają więcej sadzy podczas wolnej jazdy. Sadzę można wypalić utrzymując wysokie obroty silnika (3-4 tys. obrotów/min) przez ok. 15 minut doprowadzając do podwyższenia temperatury spalin powyżej 600 stopni Celsjusza. Sterownik silnika uruchamia w tym czasie procedurę wypalania, której wewnętrzny przebieg jest zależny od rodzaju filtra. Procedurę możemy uruchomić aktywnie lub pasywnie, czyli w trakcie jazdy lub na postoju, za jej uruchomienie odpowiada komputer pokładowy na podstawie odczytu z czujników. Proces ten pozwala pozbyć się z filtra sadzy, jednak wszelkie inne zanieczyszczenia np. popiół, dalej pozostają w środku, a ich usuwanie następuje dopiero podczas regeneracji poza pojazdem.
Do czego może doprowadzić zaniedbanie filtra?
Konsekwencje zanieczyszczenia filtra DPF często mogą być poważniejsze niż można by przypuszczać. Przepełniony filtr wymusi dodatkowy wtrysk paliwa w celu uruchomienia procedury dopalenia sadzy. W przypadku, gdy ilość popiołu i sadzy jest zbyt duża, proces dopalenia nie jest w stanie przebiegać prawidłowo. Prowadzi to do stanu, w którym paliwo przeznaczone do procesu dopalenia nie spala się w całości i ścieka do miski olejowej obniżając właściwości smarne oleju, co z kolei może poskutkować zatarciem silnika lub uszkodzeniem turbosprężarki. Zapchany filtr da o sobie znać w postaci spadku osiągów silnika, nagłymi skokami obrotów lub przejściem silnika w stan awaryjny. Poza tym zapchany filtr może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek silnika, w tym uszczelki pod głowicą.
Jak dbać o filtr DPF/FAP?
- Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, w jaki sposób auto jest wykorzystywane. Jeśli używasz auta wyłącznie na krótkich dystansach, na przykład tylko do dojazdów do pracy, zadbaj o to, aby przynajmniej raz w miesiącu wybrać się w dłuższą trasę i utrzymać podwyższone obroty silnika przez ok. 15 minut. Jeśli nie masz takiej możliwości skorzystaj z pasywnej formy dopalania i uruchom procedurę na postoju.
- Zapoznaj się ze specyfikacją filtra w swoim samochodzie. Być może Twój model potrzebuje dodatków do paliwa, które wspomagają wypalanie sadzy.
- Zmieniaj często olej, najlepiej co 10-15 tys. kilometrów.
- Nie usuwaj filtra i nie korzystaj z niesprawdzonych metod takich jak wyżarzanie lub wypalanie w piecu. Możesz tym doprowadzić do poważnych uszkodzeń filtra, a następnie silnika. W tym temacie lepiej zaufać specjalistom.
- Pamiętaj, aby co 80-100 tys. km zadbać o regenerację filtra w profesjonalnym serwisie.
Stosując się do tych zaleceń unikniesz poważnych uszkodzeń swojego samochodu i unikniesz wysokich kosztów naprawy.
Jak Gama Serwis może mi pomóc zadbać o filtr DPF/FAP?
Specjalizujemy się w regeneracji filtrów DPF/FAP, filtrów z technologią SCR oraz katalizatorów. Po każdej regeneracji otrzymasz od nas dwuletnią gwarancję oraz wydruk potwierdzenia sprawności Twojego filtra. Korzystamy wyłącznie z profesjonalnego sprzętu oraz ekologicznych metod czyszczenia.
- Nie używamy chemii
- Nie rozcinamy filtrów
- Nie spawamy filtrów
- Nie wypalamy filtrów
Czyścimy filtry zalane olejem po uszkodzonej turbinie Skorzystaj z naszych usług na miejscu lub przyślij do nas swój filtr.